Göcek'de son gün

Nihayet o gün geldi. Aylardır hazırlanıyoruz. Onlarca "yapılacak işler" listesi eskittik, ama hâla çok eksik var gibi geliyor. Tekne malzemesi satan dükkanlara girince sürekli elim dolu çıkıyorum. Bu alışverişin sonu gelmeyecek sanki.

Bugün haftalardır bağlı olduğumuz Göcek Belediye İskelesi'nden ayrıldık. Amacımız eksik gelmiş olsa da yeni yelkenlerimizi denemekti. Nymphe'nin yeni yelken setini ayrı bir yazıda tanıtırım. İki gündür misafirimiz olan ve son parça işlerimizi toparlamakta muazzam yardımı dokunan Arda ile birlikte açıldık.

Hava tahminleri öğleden sonra yağmurun bir süre ara vereceğini öngörüyordu, ama hiç öyle olmadı. Tüm deneme seyrini yağmur altında yaptık. Önce eski ana yelkenimiz ile yeni %106 cenovamızı açtık ve bir süre orsa tırmandık. Çok kuvvetli bir rüzgar olmamasına rağmen, küçülmüş olan ön yelken alanımızın pek de birşey kaybettirmediğine karar verdik. (Eski cenovamız %140 alana sahip.) Hatta denemek için biraz da sararak küçülttük. Şekli şemali hala düzgündü ve makul bir hızda gidiyorduk. İç ıstıralya ve stay / solent yelken ile boşuna mı uğraştık diye düşünmeye başladık. Bu konudaki hükmü ancak aylar sonra verebileceğiz.

Hava hafiflemeye başlayınca solent yelkeni denemenin anlamı kalmadı. Biz de asimetrik balonu denedik. İlk defa çoraplı bir balon bastım. Başta çorabın sarma ipleri ve cenova iskotaları birbirine karıştı, ama çözünce çok temiz bir şekilde açıldı. Biraz fotoğrraf çekiminden sonra çok rahat bir şekilde kapattık. Çorabın kapanma süreci biraz gözümü korkutuyordu ama çok temiz çalıştığını görünce rahatladım.

Deneme seyrinin ardından Göcek merkezdeki Skopea iskelesine bağlandık ve eksikler üzerinde çalışmaya devam ettik. Akşam da Arda'yı yolcu ettik.

Geolocation

36.754067, 28.938928

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.