Riposto

Bu sabah iki gündür konakladığımız Augusto'dan demir alıp Nymphe'yi kışın emanet edeceğimiz Riposto marinaya geçtik. 32 millik yolu motorla 5,5 saatte yapıyoruz. Marinada palamarın yönlendirmesiyle yerimize bağlanıyoruz.

Önümüzde yoğun iki gün var. Türkiye'ye uçmadan önce hem tekneyi iyice toparlayacağız, hem de şehirde biraz ön keşif yapıp dükkanlarda neleri bulunup nelerin bulunmadığını tespit edeceğiz.

Marina, Preveze kadar yeni değil. Bakımsız demek ağır olur, ama biraz eskimiş. Zaten bağladığımız iki tonozdan biri motor ile azıcık kasınca elimizde kaldı. Valla çok asılmadım! Neyseki personel gayet iyi niyetli ve hızlı çözüm üretiyorlar.

Marinanın hemen karşısında balık pazarı var. İlk akşam geçerken tezgahlar boştu, temizlik yapılıyordu. Tezgah sayısından zengin bir pazar olduğu belliydi, ama ertesi sabah gördüğümüz manzara yine de şok etti. Balık ve börtü böcek çeşitliliği inanılmaz! Tekneyi kapatma sürecine girdiğimiz için birşeyler pişirmek istemiyoruz, ama geri döndüğümüzde ziyafet var.

Henüz şehri ve adanın gerisini gezmek için acele etmiyoruz. Mart başı gelip iki hafta kadar marinada kalmayı düşünüyoruz. O zaman rahat rahat gezeriz.