Fuengirola

3 gündür bize ev sahipliği yapan Motril'den sabah ayrılıp hiç rüzgar esmeyen bir havada 50 mil yol yapıp Fuengirola kasabasına ulaşıyoruz.

Yol boyunca meteoroloji tahminlerini çok detaylı inceliyoruz. Cebelitarık'dan çıkacağımız tarihe karar vermeye çalışıyoruz. Orjinal plan yarın Cebelitarık körfezine girip oradaki marinada uygun havayı beklemekti. Fakat uygun hava yarın gözüküyor! Önümüzdeki üç dört gün kolayımıza rüzgar var. Üstelik önümüzdeki hafta ters havalar ve ağır dalgalar gözüküyor. Yani yarın yola çıkmazsak en az bir hafta çakılı kalacağız. Hiç istediğimiz birşey değil. Bir kaç kere karar değiştirdikten ve buraları daha önce geçmiş Nurettin İşletici'ye de danıştıktan sonra yarın sabah yola çıkmaya karar veriyoruz.

Cebelitarık gelgit akıntılarının etkili olduğu bir boğaz. Zamanlamayı doğru yapmazsanız bayağı sürünebiliyormuşsunuz. Önerilen suyun en yüksek olduğu andan 3 saat sonra Cebelitarık'dan yola çıkmak. Bu yarın için saat 11:00 demekk. Buradan sabah 3:30 gibi çıkmamız gerekiyor. 650 mil yol gözüküyor.

Fuengirola'da mazot iskelesinden depomuzu doldurup sabah çok erken çıkacağımız için en dıştaki iskeleye abordo oluyoruz. Kasabada bir turlayıp, karnımızı doyurup ufak bir alışverişten sonra tekneye dönüp hazırlıklarımızı tamamlıyoruz.

Bu kasaba oldukça büyük. Otantik veya güzel diyemeyeceğiz, ama gelişmiş bir turizm kasabası. Her türlü alışveriş imkanı var. Hatta marinanın içinde iki tane donanımlı marin dükkan var. Daha büyük marinalarda bile görmediğimiz kadar malzeme var. Atlantik'e çıkmadan önce ikmal yapmak için iyi bir nokta. Biz de yıpranmış koltuk halatlarımızın yedeklerini alıyoruz buradan.