La Gomera’ya Geçiş

Orta rahatsızlıkta bir gece oluyor ama bir gün daha kalmaya değmez. Sabah kahvesi sonrası karar verip düşüyoruz La Gomera adasına doğru yola. Mesafe çok değil,18 mil. Sabah rüzgar zayıf, motordayız, ama dalgalar büyük. Deniz öyle bir kabarıyor ki arkadaki görüntünün tamamını kaplıyor bazen. Ama dalgalar geniş neyse ki, üzerlerinde salına salına gidiyor Nymphe. İlk 10 mil bu şekilde geçiyor. Sonra apazdan hafif hafif bir rüzgar başlıyor. Biz yelken açsak mı, açmasak mı, kalan mesafeye değer mi, değmez mi kararsısız hala.  Bu arada La Gomera tarafından gelen teknelerle karşılaşmaya başlıyoruz yolda, camadanlı ana yelkenler falan…uzun yola niyetliler baştan öyle açtılar herhalde diye konuşuyoruz Cem’le. Çünkü burada öyle camadanlık bir hava yok!  Tahminler de sakindi, mesafe yakın diye çok mikro bakmadık ama! Hava biraz daha artınca üşengeçlik yapmayalım deyip açıyoruz ana yelken ve cenovayı. Apazdan güzel bir rüzgar esiyor. Yaklaşık beş on dakika sonra o güzel başlayan rüzgar epey kuvvetlenince şaşırıyoruz biraz. Biraz sonra 21 knotları buluyor hava, biz de 7 knot hızlarda ilerliyoruz adaya doğru. Rüzgar hızını kesmeyince arada kafayı açıp camadan vuruyoruz ana yelkene. Bu şekilde bile 6’nın üzerinde gidiyor tekne. Şimdi o camadanlı gelen tekneleri anlıyoruz işte, burada rüzgarı artıran bir kanal etkisinden hep söz edilirdi, yaşamış olduk! Bundan sonra mesafeden bağımsız en küçük detaya kadar bakılacak o tahminlere:))

Bu arada marinada rezervasyonumuz yok! Bir kaç gün alarga niyetiyle çıkmıştık yola, o sırada yaptırırız diye düşünmüştük. Mendireğin yakınlarına gelince Cem arıyor marinayı. Sorular cevaplar sonrası yerimiz var, saat kaçta gelirsiniz sorusu geliyor marinadan. Cem 10 dakikaya ordayız diyor, karşıdan bir gülme sesi, bu kadar hızlı beklemiyorlardı bizi galiba! Yelkenleri toplayıp giriyoruz marinaya. Epey korunaklı, sevimli bir yere benziyor Marina La Gomera. Adanın başkenti San Sebastian’ın hemen önünde. Burası küçük bir ada, Tenerife sonrası biraz da dinlenme niyetiyle geldik açıkçası ama bakalım neler var adada enteresan keşfedilecek...