Asos, Kefalonya

Bu sabah çok da acele etmeden Kefalonia’nın kuzey batısında yer alan Assos’a doğru yola çıktık.  Güzel başlayan bir sabahın arkasından oto pilotumuz bize kötü bir süpriz yaptı, komut almıyor! Cem biraz üzerinde çalıştı ve debriyajda bir sıkıntı olduğunu düşünüyor. Otopilot komut dinlemeyip bağımsızlığını ilan edince manuel kullanmaya başladık dümeni mecbur. Eğer problemin ne olduğunu tam olarak tespit edip çözemezsek değiştirmek zorunda kalacağız. Yedeğimiz var ama umarız iş o raddeye varmadan çözebiliriz bu işi.

Yaklaşık 20 millik yolun neredeyse yarısını ben yukarıda dümende, Cem aşağıda oto pilotun başında geçirdik hal böyle olunca. Kalan yarıda yelkenlerimizi açtık. Assos’a kadar keyifli apaz-geniş apaz bir seyir yaptık. Saat 14.00 civarı ulaştık Assos’a. Dar bir koyun etrafında az sayıda evden oluşan sevimli, çam ağaçlarının kokuları içinde küçük bir kasaba burası. İskele minik, çok az sayıda tekneye yer var. Ağırlıklı olarak tekneler kasabanın karşısına kıçtan kara bağlanmışlar. Bir iki tane de alargada tekne var. Biz alargacılar olarak demirimizi atıp yerimizi aldık hemen. Cem dalıp demiri kontrol etti. Keza alan dar, tekne sayısı epey var, günün ilerleyen saatlerinde daha da artacak muhtemelen, yani zincirlerin karışma olasılığı yüksek görünüyor gözümüze.

Akşam üzeri botu indirdik. İskele çok yakın, motoru indirmeye gerek duymadık, kürekle çıktık iskelenin yanından. Küçük bir kasaba turu ardından bişeyler atıştırıp tekneye döndük. Aslında daha uzun yürüyüş için imkan var kasabada. Koyun güney yamacının tepesinde bir kale ve buraya tırmanan  çam ağaçları ile çevrili bir yol bulunuyor. Okuduğumuza göre kale Venedikli bir mühendisin projesiymiş. O dönemde korsanlar ve diğer saldırılara karşı bölgeyi korumak için yapılmış, ancak bölgenin kendi su kaynağının bulunmaması, vb. nedenlerle hiçbir zaman kale görevinin ifa edememiş!

Fiskardo için söylenen/yazılan kalabalık konusu  pek içimiz açmadı, ama buraya kadar gelmişken en azından bir görmek istiyoruz. Yarın ilk hedef Fiskardo, sonrası rüzgar nereye götürürse:)

Geolocation

38.379019, 20.538014

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.