Kithnos

Dün sabah 9.30 civarında Finikas’dan ayrıldık. Hem nispeten yakın bir adayı hedeflediğimiz , hem de tahminler nerdeyse gün boyu iyi bir rüzgar vermediğinden acele etmedik bu sefer. Yine erken uyanmamıza rağmen biraz oyalanıp çıktık yola.

Bir önceki geceye kadar planımız Kea’ya geçip oradan Atina’ya doğru yol almaktı. Ancak baktık zaman var, yolumuzun da üzerinde,  rotayı ilk olarak Knithos’a çevirmeye, sonra Kea’ya geçmeye karar verdik.

Bu iki ada da Atina’ya yakın adalar olmaları itibariyle, yabancı turistlerin pek rağbet göstermediği , daha ziyade Atinalıların yazlık mekanları olarak geçiyor kitaplarda.

Knithos çok yüksek olmamakla beraber oldukça kayalık bir ada. Ada,  kumsalları ve sıcak su kaynakları ile tanınıyor.

Motor seyri yapacağız diye çıktığımız yolda rüzgar bize güzel bir sürpriz yaptı ve kuzeyden gelen esinti ile adaya kadar harika bir apaz seyri ile gittik.

Geceyi geçirmek için adanın batısında yer alan Fikiadha koyunu gözümüze kestirmiş olsak da, hem meraktan, hem de hoşumuza giderse kalırız diye ilk olarak adanın doğusundaki bir kaç koya uzattık burnumuzu. Adanın tam doğusunda yer alan Ag.Stefanos koyunda demir atıp bir kahve molası verdik. Bizim dışımızda bir tekne yok bu koyda. Koyun etrafında yaklaşık 15-20 adet yapı var. Kimisinde epey bir hareketlilik göze çarpıyor. Sezon hazırlıkları tam gaz devam eden otel/tavernalar olsa gerek bunlar.

Ag. Stefanos’dan çıktıktan sonra adanın kuzey burnuna doğru tırmandık, hem mesafenin nispeten kısa oluşu, hem de artık kuzeyli rüzgarı tam kafadan almaya başlamamız nedeniyle bu kısmı motorla geçtik. Burnu döner dönmez rüzgarı arkadan almaya başlamamız ile beraber en sevdiğimiz pupaaa:) Bir tek cenovayı açarak, kıçtan gelen dalgaların da desteği ile ortalama 4,5 knotlarda hedefe kadar gittik.

Gün boyunca 36 mili 7 saatte katetmişiz. Bunun 2 saati motor, gerisi yelken ile.

Kalacağımız yer minyatür bir lagoonu andırıyor. Ana kara ile minik bir ada arasında ince bir kumul bağlantısı bulunuyor. Kumulun batısında da, doğusunda demir atmak mümkün. Biz doğuyu yani iç tarafı tercih ettik.

En son Finikas’daki restoranda yaşadığımız kalkan balığının yarattığı hayal kırıklığı sonrasında bu akşam kendimize güzel bir ziyafet çekmeye niyetliydik. Demir atar atmaz hazırlıklar başladı. Dün marketten aldığımız tavuğu soğan ve sarımsaktan sakınmadan bol sosla pişirip geçen seneki  Rodos seferimizden kalan son şarabımız eşliğinde bir güzel mideye indirdik. Uzun ve güzel bir seyir sonrası en güzel ödül bu olsa gerek, sonuna kadar hakediyorsunuz hissi bu yemeği sanıyorum bu kadar keyifli hale getiren. Harika bir gün batımı, aynı anda dolunay …ve Efes’in Final Four finaline yükselişi ile taçlanıyor bu güzel gün.