Rubicon

Bugün, Atlantik okyanusunda ilk durağımız olan Arrefice'den ayrılıyoruz. "Durak" derken, 2 haftadır buradayız. Yerleşik düzene alışmış olabiliriz biraz.

Marinayla hesap kesip son bir iki alışveriş yaptıktan sonra Nymphe'yi tekrar seyir moduna alıyoruz. Önce güverte iyi bir yıkanıyor, su depoları dolduruluyor. Hortum, kara elektrik kablosu toplanıyor. Ortalığa dağılmış bir sürü eşya toplanıyor. Bisiklet katlanıp kaldırılıyor vs... 12:00'ye doğru halatlar çözüp marinadan ayrılıyoruz.

Dışarıda kolayımıza bir rüzgar karşılıyor bizi. Yelkenleri açıyoruz. Geniş apazda 7+ knotlara kadar çıkıyoruz. Sonra rüzgar açısı git gide açıyor. Önce cenovayı kapatıyoruz, kavança atıyoruz. Hatta son bir milde bu sefer öbür kontradan cenovayı açıyoruz. Adanın güneyine kadar getiriyor rüzgar bizi. Burnu dönünce iyice zayıflıyor, ama zaten hedefe geldik.

Sahilin bu şeridinde denize uzanan kayaların arasında kalmış güzel kumsallar var. Karadan arabaları ile gelmiş epey Adem ve Havva da kumsallarda. 8-10 tekne geniş bir alanda demirlemiş durumda. Biz de uygun bir boşluğa demir atıyoruz. Aşağıda kumluk alanlar arasında büyük kayalar var. Çapamız şimdilik temiz, ama rüzgar döndükçe neler olacak, sabah göreceğiz. Ama dalıp bakmadan o demiri çekmemek lazım.

Sonra denize atlıyoruz. Dört haftadır yüzmediğimizi fark ettik. Ben bir kere seyirde teknenin hızından şüphelenip bi dalmıştım. Bir de marinada teknenin altını temizlemek için girdim. Ama keyif için yüzmeyeli bir ay olmuş.

Çarşamba'yı da bu koyda geçiriyoruz. Aslında alıştığımız anlamda bir koy değil. Adanın güneyinde geniş bir alan. Kuzey rüzgarlarına genel olarak korunaklı, ama gün boyunca soluganlar değişik yönlerden geliyorlar. Ege koylarındaki rahatlık hiç bir şekilde yok. Biz de alıştık galiba artık sürekli sallanan bir teknede olmaya.

Gündüz 10-15 tekne olsa da, akşam 5 - 6 tekne kalıyoruz. Rehber sitelerin şikayet ettiği günübirlik powerboatlar ise pek yok ortalıkta.