Kuzey Tenerife

Araba kiralayıp adayı gezmeye niyetliyiz birkaç gün. Ada çok büyük değil ama okuduğumuz kadarıyla görülecek epey yer var. İlk kuzeye, Anaga Rural Park denilen ormanlık bölgeye gidiyoruz. Googlemaps’ten bakınca bile rahatlıkla görebiliyorsunuz ormanlık, yemyeşil bölgeyi. Hikayesi şöyle; neredeyse yıl boyunca stabil esen ticaret rüzgarları alt katmanlarda okyanus yüzeyi ile temas edip nem topluyor ve bu haliyle Tenerife gibi dağlık bir toprak parçasına çarptığında yükselerek yoğuşuyor, bir bulut denizi oluşturuyor. Ve bu nem ve yağmur, ormanı besliyor ve koruyor. Hakikaten Anaga'da, Teide Dağı’nın etrafında ve hemen güneydeki ada olan La Gomera’nın tepesinde hemen hemen her zaman  bir bulut kütlesi bulunuyor.

Orman öyle böyle değil! Defne ormanı olarak geçiyor ağırlıklı ama defne dışında da onlarca bitki ve canlı türü barındırdığı yazılıyor bilgilerde. Biz ilk gittiğimiz gün yağmur nedeniyle araba turu yapıyoruz ormanın içinde ve etrafında. İkinci sefer ise yürüyüş için gidiyoruz. Bulmuşuz böyle ormanı, yürümeden olmaz. Alternatif yürüyüş rotaları var; uzunluğuna, kolaylık derecesine göre size uygun olanı seçebiliyorsunuz. Biz ilk 5-6 kilometrelik bir rota, sonrasında da 1-2 kilometrelik eski köy yollarını içeren bir rota yürüyoruz. Ormanın içi masal gibi, büyülü sanki. Yürüyüş yolları ise rahat. Genelde manzara noktalarına çıkartıyor bu rotalar sizi. Soluklanmak için muazzam yerler.

Yağmurlu günde ormanı arabayla turladıktan sonra kuzeydeki burunda bulunan dağ yollarına vuruyoruz kendimizi. İlk önce en kuzeyde Roque de las Bodegas’a uğruyoruz. Okyanus burada etkileyici, kayalıklara çarpan dalgalar vahşi ama güzel görüntü oluşturuyorlar. Çılgın sörfçüler var bir de tabii:) Sonra burnun güneyindeki San Anderes’e iniyoruz. Bir saat önce izlediğimiz çılgın okyanus bu değil sanki, kocaman sarı kumlu bir plaj (Playa de Las Teresitas) ve süt liman bir deniz karşılıyor bizi.

Sonrasında adanın ilk başkenti olan San Cristobal de La Laguna’ya geçiyoruz. Kısaca La Laguna diyorlar buradakiler. Koruma altında bir şehir. Çok güzel sokaklar, rengarenk kutu gibi evler. Adanın tek devlet üniversitesi de La Laguna’da. Öğrenci olmak için keyifli bir şehre benziyor. Karnımız La Laguna’da doyurup, son olarak  adanın Santa Cruz dışındaki diğer büyük şehri olan Puerta de la Cruz’a uğruyoruz. Burası çok enteresan gelmiyor bize…oteller, oteller, resortlar…

Galiba adanın kuzeyinde bizi şehirlerden çok o tropik orman etkiliyor. Turistik olarak biraz Teide’nin gölgesinde kalmış bir bölge Anaga (ki belki iyi ki de kalmış! ) ama gezilesi, görülesi bir yer. Özellikle bizim gibi mavi kadar yeşili de sevenler için:)

Geolocation

28.531374, -16.27999

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.