Colonia de Sant Jordi - Mallorca

22 Ağustos Cumartesi

Cala Molto'daki gece beklendiği gibi az çalkantılı geçiyor. Sabah oyalanmadan yola çıkıyoruz. Bugün Mallorca adasının tüm doğu sahilini geçip güney tarafına geçeceğiz. Burnu dönünce başta tek başına ana yelken pupaya yakın bir seyirde bizi 5 knotlarda götürüyor. Biz de önce kahve keyfi ardından kahvaltı rutinlerimizi hallediyoruz. Hava biraz azalınca balonu basıyoruz. Bir saat kadar da o bizi götürüyor. Ama sonrasında rüzgarın hem açısı hem hızı iyice düşünce onu da topluyoruz.

Sahile yakın seyrediyoruz. Porto Colom ve Porto Petro koylarına bi kafa uzatıyoruz. Niyetimiz uygun bir yer bulursak ufak bir deniz ve Türk kahvesi molası vermek. Ama kıymetli yerlerin hepsine tonoz döşenmiş. Alarga alanlar ise hafif çalkantılı. Yolumuza devam edip adanın güneyine dönüyoruz ve Sant Jordi kasabasına ulaşıyoruz. Küçük bir limanı var ama bizim boyutta teknelere uygun değil. Hemen önünde ufak bir tonoz bölgesi. Sonra da epey geniş bir demir alanı. Kum görünümlü kayalar arasında gerçek bir kum alan bulup demir atıyoruz. Alargada epey bir tekne var ama rahatsız edici mesafede değiller.

Yaklaşırken kasabanın görüntüsü pek sevimli değildi. Bunda özellikle batıya doğru uzanan yapılaşma ve büyük oteller etkiliymiş. Demir alanından ise manzara gayet keyifli. Ufak bir tatil kasabası görüntüsü var. Doğuya doğru ise uzun bir orman şeridi devam ediyor.

23 Ağustos Pazar

Tembel günü... Alıştık pazar günü her yerin kapalı olmasına. Biz de kapalıyız!

Öğlene doğru botu indirip limana çıkıyoruz. Bütün kasabayı gezmemiz zaten yarım saat. Sadece sahil şeridinde restoran ve turistik dükkanlar var.  Bir arka sokakta da market vs... onun dışında yazlık ev ve apartmanlar içerilere doğru devam ediyor. Deniz fenerinin de olduğu bir kayalık burun uzanıyor, manzarası fena değil.

Teknede önümüzdeki dönemin rotasını çalışıyoruz. Cebelitarık'a 10 günlük seyrimiz var. Gece seyri yapmazsak. Eğer Atlantik geçişini bu sene yapacaksak, artık fazla oyalanmadan yol almamız gerekirdi. Kanarya adalarına ve Cape Verde'ye ancak vakit kalırdı. Ama biz git gide kışı Kanaryalar'da geçirme fikrine sıcak bakıyoruz. Karayip tarafında bazı ülkeler Covid nedeniyle kapalı. Bu belirsizlik sonraki fırtına sezonuna da devam ederse iyice tatsız olur. O yüzden buraları rahat rahat gezmeye karar verdik.

Pazartesi ve Salı araba kiralayıp adayı gezdik. Onların notları sonraki sayfalarda.

Çarşamba İbiza'ya geçmeye niyetliyiz. 80 mil yol gözüküyor.

Geolocation

39.315315, 3.001032

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.