Capo de Gata

24 saatlik bir seyirle Almeria yakınındaki Capo de Gata burnuna ulaştık. Aslında niyetimiz birkaç gün kalmaya niyetli olduğumuz Motril limanına 60-70 millik seyirlerle üç günde ulaşmaktı. Ama Perşembe sabahı Alicante'den çıkarken baktığımızda Cuma için fazla kuvvetli rüzgarlar veriyordu. Üstelik Perşembe gecesi de sabaha kadar sürecek kolayımıza bir rüzgar. Bu durumda iki günlük seyri tek atımda bitirmek mantıklı geldi.

Perşembe gün boyunca rüzgar tahminleri tutmadı. Daha doğrusu, buralarda tahminlerin hep üst sınırdan gerçekleşmesine alışmıştık. İkimizin de meteoroliji programları 'wind gust'ları göstermeye ayarlı artık. Ama gün boyu alt değerlerden esti. Pupadan esen bu zayıf rüzgar bizi taşımaya yetmedi, motora kuvvet akşamı ettik. Gün batımıyla ise beklenen rüzgar oturdu. Sadece ana yelken ile sabaha kadar pupa seyri ile hedefimize ulaştık. Hatta gece 02:00 gibi 25 knotlara çıkmaya başlayınca bir de camadan vurduk.

Tabii bu kadar hızlı gidince tahminimizden önce vardık burna. Havanın aydınlanmasına bir saat var. Burnun hemen dibinde bu rüzgara korunaklı gözüken iki demir yeri var. Dolunay ışığında dahi denize sıfır inen kayaların önünde, keyifli yerler. Ama okuduklarımız bu tür rüzgârlarda o tepelerin fena civarna indirdiği ve çok rahatsız olduğu yönünde. Biz biraz daha ötedeki uzun kumsalın önüne devam ediyoruz. Biraz da sallanarak gidiyoruz, gün biraz ağarsın.

Vardığımızda hava nispeten sakin, zaten esas eğlence öğleden sonra bekleniyor. Başka da tekne yok. Bizden biraz sonra bir tekne daha gelip geniş demir alanında oldukça uzağımıza demirliyor. Buranın önemli bir avantajı da bu. Ufak bir koyda dip dibe demirleyince sertleşen rüzgar değişik süprizler yaratabiliyor.

Öğlene doğru beklenen rüzgar geldi. Şu anda 20-25 aralığında eserken sağanaklarda 30 knot'a ulaşıyor. Hatta az önce emektar bosa kancamızın halatı koptu, emekli oldu. Böyle havalarda normalde o ipin yedeğini alıyorduk, ama bugün atlamışız. Deniz böyle şeyleri hiç affetmiyor.