Asinara adaları

Sabah Porto Torres'deki koşuşturmamız devam etti. Alışverişler tamamlandı, son çöpler atıldı. Liman başkanlığına uğradık. Tahmin ettiğimiz gibi, uğramadan İtalya'dan gitsek de kimsenin umurunda olmazmış. Görevli, Costitutoya geliş gidiş damgalarını vuruyor, Gelecek liman olarak Menorca yazdırıyorum. Şaşırtıcı bir şekilde orjinalini bana veriyor, hatta kendine kopya bile almıyor. Bu adamların bürokrasisi hakikaten enteresan.

Pastane işleri alıp kahvaltı ediyoruz. Bunu da uzun süredir yapmamıştık. Tekneye bir tur daha su tutuyoruz, bedava bulduk ya. Depoyu da dolduruyoruz. Turkiye'den beri gördüğümüz en kaliteli su bu.  Saat 12 gibi ipleri çözüp limandan ayrılıyoruz. Mazot iskelesine yaklaşıyoruz. Sürekli adam yok, önceden aramak gerekiyor. Dil sorunundan dolayı marina ofise arattırmıştım sabah. Ama iskelede kimse yok! Bi beş on dakika bekleyip yola çıkıyoruz. Yolumuzun üzerinde bir liman daha var.

10 mil kadar bir yolumuz var. Orsa çektirecek bir rüzgar var, ama ikimiz de yorgunuz. Motora kuvvet gitmeyi tercih ediyoruz. Stintino limanına rahatça ulaşıyoruz. Keyifli bir kasabaya benziyor. Tarihi bir özelliği yok. Hatta herşey çok yeni gözüküyor. Belli ki turizmle birlikte kurulmuş. Ama sevimli bir mimari düzen yakalamışlar. Dış limanda bir grup iskele var. Tahminen bunlar ziyaretçi tekneler. İç liman ise biraz dere ağzı gibi oldukça dar ve uzun. Mazot iskelesine yaklaştığımızda ise ufak bir sürpriz, 4'e kadar kapalı! Artık niye şaşırıyorsak?

Çıkıp limanın önüne demir atıp birer kahve yapıyoruz. Biraz oylanıp tekrar giriyoruz ve mazotu dolduruyoruz. Tahminimden az alıyor depo. Nispeten düşük devirde kullanıyoruz motoru (Rıza Usta kızacak!) Mazot bu kadar pahalıyken elimiz gaz koluna gitmiyor. Biz limandan çıkarken müthiş bir geri dönenler trafiği başlıyor. 2 millik yolda herhalde 20 tekne geçmiştir ters yönde.

Asinara adası ile anakara arasında kalan Piana adasının kuzeyine demir atıyoruz. Nispeten kalabalık, ama alan geniş. Zaten alıştığımız şekilde teknelerin çoğu az sonra gidiyor. Doğu rüzgarı nedeniyle çırpıntılı olsa da çok berrak bir suyu var.

İtalya'dan çıkış yaptık, ama geçişi ne zaman yapacağımız konusunda günlerdir  sürekli fikir değiştiriyoruz. 190 millik bir geçiş. Sevimsiz bir mesafe. Şöyle ki, sabah erken çıkarsak ertesi akşamdan önce varmak için istikrarlı yol yapmamız lazım. Öyle; rüzgar tatlı tatlı esiyor, 3-4 knot da hızımız var, ne hoş durumu olamıyor. Bir akşama doğru çıkıp iki gece seyir yaparak sabah varma seçeneğini değerlendiriyoruz. Bir sorun da Pazar günü Menorca civarında esecek rüzgar. Çok kuvvetli değil, ama tam kafadan. 30 küsur saatlik bir seyrin sonunda çekilmez.

Hala karar vermedik. Ya yarın sabah erken çıkıp Cumartesi akşama kadar yol yapacağız. Ya da Pazar buradan çıkıp o güneyli rüzgar geçtikten sonra varacağız.