Las Palmas'da kış

Nymphe 15 Kasım'dan beri  Las Palmas marinada. Covid belirsizlikleri yüzünden bu sezon Karayipler'e geçmekten vazgeçince önce Kanarya adalarını iyi bir gezdik. Sonra burada bayağı yerleşik düzene geçtik. Bildiğiniz "marina denizcisi" olduk.

Sürenin tamamını burada geçirmedik. İki aylığına Türkiye'ye gittik. Hem aile ziyaretleri, hem ufak tefek iş halletmeler... Salgın yüzünden maalesef arkadaş ziyaretlerini asgaride tutmak durumunda kaldık. Yine de açık havada buluşup hasret giderebildiklerimiz iyi geldi.

Bu uzun molada Nymphe'nin bazı sorunlarını çözdük, ama hakkını verelim öyle çok da uğraştırmadı. Vaktimizin çoğunu kendimize ayırabildik. Ben Wikiderya'nın yeni yazılıma taşınma işini çözdüm. Tahminimden fazla uğraştırdı, ama bundan sonra geliştirmeler daha rahat olacak (Doğal olarak bu site de taşındı. Hatta buranın daha işi var, bazı yerler aksayabilir.). Tekneye hiçbir zaman isteği kadar kitabı getiremeyen Rengin ise, gitmeden önce buradan aldığımız e-reader sayesinde bu sefer şikayetlenmeden doya doya okudu.

En yoğun dönem, doğal olarak, Nisan sonunda karaya aldığımızda oldu. Aslında niyetimiz Nymphe'yi üç yılda bir karaya almak. Dip temizliği açısından almamız gerekmiyordu. Su altında 2-3 günde çözerdik. Ama iki konu daha vardı. Su yapıcının hala kendi su girişi yoktu. Arkadan sarkıttığımız bir hortumla su çekiyorduk, ki hava filan yaptıkça sıkıntı oluyordu. Kendi karina girişini yapmamız gerekiyordu. Bir de motorun saildrive keçesini değiştirmek istiyordum. Yunanistan'dan beri kurduğum denge kabı sayesinde bizi sorunsuz getirdi ama içimiz  pek rahat değildi. Las Palmas'da hem atma-çekme hizmetlerinin nispeten makul fiyatlı hem de malzeme ve teknik servis konusunda imkanlar iyi. Bu rahatlığın bir daha ne zaman karşımıza çıkacağı belli değil.

Marinada bağlandığımız ponton, bizim tarz gezginlerle dolu. Başka birçok tekne de okyanus geçişini bir sene ertelemiş. Oldukça sosyal bir ortam var buralarda. Havalar da izin verdiği için açık havada bayağı keyifli anlar yaşandı. Çok farklı ülkelerden de olsa, benzer yaşam tarzına sahip insanlar bir şekilde çabuk kaynaşıyor. Tekne üzerinde yapılan işlerde fikir alışverişi, ekipman paylaşımı ve yardımlaşmalar cabası. Ponton üzerindeki yılbaşı partimiz, belediyenin 50 metre mesafedeki mendirek üzerinden yaptığı havai fişek gösterisiyle epey renklendi.

Las Palmas epey büyük bir şehir. Aradığınız neredeyse herşeyi bulabiliyorsunuz. Hatta alüminyum tekneli bir komşumuz kaynak yapabilmek için azot (argon?) tüpü bile kiralamış bir yerden. Vergi muafiyeti olduğu için bazı şeyler anakaradan bile ucuza gelebiliyor. Hal böyle olunca biz de Türkiye'den bu sefer çok az malzeme ile geldik.

Şimdi hedefimiz Azore adalarına çıkmak. Yaz boyunca Kanarya adalarının fazla sıcak olacağını düşünüyoruz. Biraz kuzeye çıkmak iyi olur. Tabii bu rüzgara karşı bir seyir demek. Rehber kitaplar Mayıs ortasından itibaren uygun havalar yakalanabileceğini söylüyor. Biz de ona göre hazırlık yaptık, ama hep gözlemlediğimiz mevsim kayışları burada da etkili. Henüz çok rahat bir pencere yakalayamadık. Bu hafta bari kuzey doğumuzda kalan Lanzarote adasına geçmeye niyetlendik. Toplam yolu uzatıyor. Ama sonraki ayakta hem rüzgar açısı için biraz daha avantajlı, hem de Madeiras adalarını araya alıyor. Bu sayede bir haftalık uygun hava yerine 2-3 günlük pencerelerle hareket edebileceğiz.

Yarın doğrudan Lanzarote'a çıkmayı deneyeceğiz. 95 mil yol. Orsa çok zorlarsa B planı Fuerteventura adasının güneyi. Hem daha yakın, hem açısı daha iyi. O zaman sonraki iki gün adanın doğusundan kuzeye çıkıp Lanzarote'a geçmemiz gerekecek. Sabah ola hayrola...