Augusta

Bu sabah 10 gündür bize ev sahipliği yapan Siracusa'dan ayrılıyoruz. Epey yerleşik düzene geçmiştik. Tekneyi neta etmemiz biraz sürüyor. Sonra da çamura gömülü çapamızı ancak motor ile ters yöne çektirerek alıyoruz.

Körfezden çıkıp rotaya girince tam kafadan esen 7-8 knotluk bir rüzgar karşılıyor bizi. Yolumuz çok uzun olmadığı için motorla devam.

Siracusa ile Augusta arası upuzun bir sanayi bölgesi. Özellikle petrokimya tesisleri dikkat çekiyor. Körfezin ortasına uzanan bir iskele var. Buna petrol tankerleri yanaşmış durumda. Augusta da belli ki sanayi şehri.

Aslında hedefimiz Augusta'nın az kuzeyinde olan Brucoli koyu. Burası biraz daha yazlık mekan. Ama hava durumuna bakıp duruyoruz. Önümüzdeki günler biraz eğlenceli. Afrika-Sicilya arasındaki kanal için ciddi rüzgarlar veriyor. Doğu kıyısına aşırı rüzgar yok, ama kuzeyli. Bir de aşırı yağmur beklentisi var Perşembe için. Brucoli kuzeye açık bir koy. Bir gece kalır, sonra Augusto'ya geçeriz diyorduk. Ama yağmur altında yer değiştirmekle uğraşmayalım deyip doğrudan Augusta'ya yöneliyoruz.

Augusta devasa bir liman. Yelkenlilere yer olduğunu hiç sanmıyorum. Olsa da girmek istemezsiniz muhtemelen. Analimanın kuzeyinde, bir ada ile ayrılmış olan daha küçük bir koy var. Burası güneydoğu hariç korunaklı. Denizi de temiz. Çevresinde plajlar ve bir kaç tane yat kulübü var. Adanın hemen arkasında petrokimya tesisleri olunca, bu kadar yakında korunmuş bir koy beklemiyor insan.

Akşamüstü optimistler çıkıyor ortaya. Önce iki tanesi, belli ki sınıftan önce fırlamışlar, çevremizde bir sürü şebeklik yapıyor. Çok eğleniyorlar, biz de. Kıskanmıyoruz diyemeyiz. Biraz sonra botla hocalar ve diğer optimistler de geldi. Bir süre antrenman yaptılar.

Akşam blogla az bir uğraştım. Iyon denizinin ortasına demir atmış gözüküyorduk. Hakan Tiryaki'den gelen değişik ikonları sayfalarla ilişkilendirmeyi becerdim.  Artık demir attığımız, arabayla gittiğimiz, yürüdüğümüz noktaları haritada farklı ikonlarla gösterebileceğiz.

Cuma'ya kadar buradayız büyük ihtimal. Yarın yağmur, Perşembe ise gökten boşanırcasına yağmur gösteriyor tahminler. Yağmur suyu ile depomuzu doldurma projesi için iyi bir deneme fırsatı olacak. Daha önce yağış oldu ama kısa süreli ya da düşük hacimli. Bakalım Arda'nın bu iş için yaptığı düzenek nasıl işleyecek göreceğiz.

Geolocation

37.239478, 15.235658

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.