Moraira

Sabah 7.00 gibi uyandık. Bir önceki gece çok deliksiz bir uyku olmamıştı, gündüz de bir saate kadar rahat değildi tekne, baygın uyumuşuz bu gece. Yine de alışkanlık vakitlice kalktık. Niyetimiz artık makul bir noktada İspanya ana karasına geçmek. İbiza’dan 60 millik bir yol demek bu. Bugün ve yarın kuzeyli rüzgar fena değil, bizi götürür, hatta bugün bir tık daha iyi sanki. Ama sabah iki kere fikir değiştirdik uyandıktan sonra; geçelim...yok ya bugün sallanmadan bir yatalım, dinlenelim, yarın geçeriz...yok yok geçelim…neyse akla düştü bir kere, yarım saat içinde toparlanıp düştük yola.

Koydan çıkar çıkmaz rüzgar hissedilmeye başlandı, oyalanmadan açtık yelkenleri. Biraz orsa, biraz dar apaz derken 60 millik yolun neredeyse 50 milini yelkenle yapmış olduk. Arada dalgalar büyüdü, sağanaklar geldi ama keyifli, sıkıntısız bir seyir oldu. Zaman zaman 8 knotları da görerek, ortalama 6 knot hızla saat 17.00 gibi ulaştık anakaraya. Bu arada yol epey hareketliydi, daha önceki geçişlerde, hatta bundan daha uzunlarda hiç bu kadar gemi trafiğine rast gelmemiştik. Ama artık gemi rotasındayız. Bir tanesi ile bayağı kesiştik, oldukça yakından geçti, izlemek güzeldi.

Anakarada ilk durağımız Moraira kasabası. Yarın akşama kadar kuzeyli rüzgar arada kuvvetlenerek esmeye devam edecek gibi, bu kasabanın önündeki koy bu rüzgara gayet korunaklı görünüyor. Aslında ilave 30 mil yol yaparak Alicante’ye de geçmek mümkündü, ama bu seyirlerden sonra hemen şehre girmeyip bir iki gün alargada dinlenmeyi seviyoruz biz. Kasabaya yaklaşırken önce 150 metre yüksekliğinde heyullah bir kaya karşılıyor. Denizden görüntü gerçekten etkileyici. İyi ki de burayı tercih etmişiz, sevimli bir sahil kasabasına benziyor. Üç beş yelkenli, bir iki motoryat ve küçük botlar var koyda. Millet Pazar keyfinde tabii. Akşama küçüklerin ve motor yatların tamamı gidiyor, yalnızca yelkenliler kalıyor koyda. Biz de Pazartesi yapacağız "Pazar keyfini":) İkimiz de yarın sabah erken kalmayalım, kalkan diğerini uyandırmasın lütfen diye düşünüyoruz ama biliyoruz ki erkenden ayaktayız:)

Geolocation

38.685406, 0.145952

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.