Culatra Önü

28 Temmuz Cuma sabahı marinada sallana sallana hazırlanıyoruz. Kahve, kahvaltı, tekneyi yıkama, alarga için birkaç yemek pişirme, suları doldurma vs....

Sallanıyoruz, çünkü Culatra bölgesine 17:30'dan önce varmak istemiyoruz. Burası; Faro ve Olhao şehirlerini de barındıran kocaman bir delta. Gelgit zamanlamasını iyi ayarlamazsanız giriş kanalında ciddi akıntılar olduğu söyleniyor. Bu yüzden kanala akşam girmek istiyoruz.

Tam öğle vakti marinadan çıkıyoruz. Hafif bir rüzgar beklentisi var. Yavaş yavaş gitmeyi umuyoruz. Ama tahminlerin üstünde bir rüzgar bizi karşılıyor. Açısı da çok uygun. İlk defa istediğimizen hızlı gidiyoruz. Nymphe 6+ knotlarda takılıyor. Yolun üçte ikisinden sonra ise tamamen frene basıyor. Bu da beklenmiyordu. Mecburen motorla tamamlıyoruz. Ve doğal olarak istediğimizden erken geliyoruz.

Akıntının dönmesini beklemek için giriş kanal mendireğinin doğusundaki alana demir atıyoruz. Burayı zaten görmek istiyorduk. İçersi çok kalabalık veya denizi kirli filan çıkarsa buraya kaçma seçeneğimizi bilelim diye... Ve gayet keyifli bir yer çıkıyor. Bu rüzgarda epey korunaklı. Vardığımızda orada olan tekne de az sonra toparlanıp içeri giriyor. Yine tek tekne kalıyoruz. Bu coğrafyada okyanusa bakan koylar geceleri hiç kullanılmıyor. Garip. Bizse halimizden çok memnunuz, geceyi geçirmeye karar veriyoruz.

Sakin bir geceden ardından sabah kahvelerimizi içip biz de kanala yöneliyoruz.