Korakonisia

Sabah keyif kahvemizi içerken liman hareketlendi. Yanımızdaki iki teknenin önüne bir motoryat ikinci sıra olarak yanaşmıştı. Öbür tarafımıza da bir katamaran aynı şeyi yapmaya kalkmış. Ama zamanlama çok yanlış. Herkesin demir alacağı saat. Zaten ortalık fena karıştı. Sanırım çapalar da karıştı, biri suya dalmak zorunda kaldı. Onlar toparlanıp çıkınca çaprazımızdaki motoryat da gitti. Yanımızdaki İsviçreliler fırsattan istifade kaçalım dediler. Biz de takip ettik.

Hydra kanalında rüzgar tam arkadan esiyordu. Biz de sadece ana yelkenimizi açıp pupa seyrine başladık. 4-4.5 knotlarda giderken keyifli bir kahvaltı ettik. Dokos adasını geçerken rüzgaz kalır gibi yaptı, sonra dar apazdan tazeledi. Cenovayı da açarak 5-6 arasında değişen hızlarda devam ettik. Aslında hedefimiz Spetses adasının kuzeyindeki ıssız koydu. Ama keyifli yelken seyrini kesmek istemedik. Zaten yanından geçerken koyda 5-6 tekne olduğunu gördük.

Argolikos körfezinin biraz daha içine girip Korakas adasına kadar yelkenle geldik. Ada ile ana kara arasında kalmaya niyetliydik, ama güneybatılı rüzgar buraya dalga sokuyordu. Hemen arkasındaki koya girip demir attık. Alargada Norveçli bir tekne daha vardı ama yemek yedikden sonra devam ettiler. Tek tekne olarak geceyi geçireceğiz.

Norveçli tekne gittikten sonra, Hydra'ya ilk girdiğimizde yanımızda duran balıkçıdan aldığımız balıkları yeni fırının ızgarasında pişiriyoruz, sonuç harika. Galiba teknede ilk defa balık pişirdik, hatta evde bile hiç yapmadığımız birşeydi. Akşamı tek başımıza muazzam bir günbatımını izleyerek kapattık. Yarın hedef Navplion.