Maspalomas, Gran Canaria

Dün akşamdan zaten ortalığı toplamıştık. Sabah 7'de kalkıp son hazırlıkları yapıyoruz. Liman başkanlığına telsizle çıkacağımızı bildiriyoruz. On dakika sonra kalkacak feribotu beklememizi söylüyorlar, ama hazır olduğumuzu söyleyince hemen çıkmamıza izin veriyorlar. Burlarda marinalar genelde büyük limanların içinde ve giriş çıkışlarda marina ofis kadar liman kontrolle de iletişim kurmanız gerekiyor.

Dışarda bizi güzel bir gün doğumu karşılıyor. Bonus olarak da karşıdaki Tenerife adasının Teide dağı tüm ihtişamıyla duruyor. Günlerdir bulut altındaydı. Bize güzel bir veda hazırlamış.

Daha liman önünde anayelkeni açıyoruz, ama bir süre motor yelken devam. Gran Canaria'ya geçiş için bugünü tercih etmemizin sebebi buralarda istisna olan güneyli bir rüzgar beklenmesi. Tenerife'in hizasından çıkarken bu rüzgar iyice oturuyor ve cenovayı da açıp motoru kapatabiliyoruz. Gran Canaria'ya kadar geniş apazdan dar apaza yavaş yavaş dönen, zaman zaman bizi 7.5 knotlara ulaştıran bir rüzgarla geliyoruz. Ada hizasında geceyle birlikte rüzgar iyice kalınca son bölüm motorla. Sonuçta 83 millik yolu 13 saatte tamamlıyoruz.

Normalde yeni bir limana gece girmeyi hiç sevmiyoruz. Ama geleceğimizi haber vermiştik. Hatta hava ters olursa ilk geceyi benzin istasyonunda geçiririz demiştik, bağlanması daha kolay. Hava sakin olunca görevlinin de yardımıyla yüzer iskeleye kıçtan kara yanaşıp tonozlarımızı alıyoruz.

En az bir hafta bu marinada kalmaya niyetliyiz. Las Palmas'daki marinada hala ARC hazırlıkları var ve yer yok. Onlar çıkınca o marinaya geçmeyi düşünüyoruz.