Kastos

Dün gece, umduğumuzdan daha hareketli geçti. Hava durumu tahminleri dışarıda çok yüksek bir hava göstermemesine rağmen batıdan esen rüzgar koyun içine garip bir şekilde dönerek giriyor, bu da rahatsızlık yaratıyor. 7-8 tekne vardı koyda. En son bir Rus tekne geldi. Bize yakın bir noktaya demir attılar. Gece saat 10.00 civarı havuzlukta Cem hala otopilot ile haşır neşir olurken, ben de kitabıma dalmışken birden Rus teknenin burnunu bizim iskele kıç omuzukta gördük! Hemen kalkıp iterek biraz uzaklaştırdık, teknedekiler biz seslenince farkettiler bu kadar yaklaştığımızı. Bu küçük adrenalin sonrasında biz biraz zincir aldık, onlar da biraz saldı ve uzaklaştık birbirimizden. Ama içeriye sert dönen hava ve bu olay sonrasında gece biraz tilki uykusunda geçti.

Sabah sekiz civarı uyandık ve demir aldık. Hala iyi rüzgar alıyor koy, dışarıda pek böyle bir hava göstermiyor. Hedef yaklaşık 5 mil kuzeydoğudaki Kastos adası. Baktık biraz esiyor yelkenleri açtık fırsat bu fırsat. Atokos adasının yarım mil yakınlarında 14-15 knot esen rüzgar, biraz uzaklışınca 10 knotlara, sonra 6-7 knotlara düştü. Acelemiz yok yolun yaklaşık 3,5  millik kısmını yelkenle gittik. Ama rüzgar iyice kalınca mecbur topladık yelkenleri. Kastos adasının güneyindeki koyda kahvaltı ve yüzme molası sonrasında, doğusundaki Kastos kasabasının limanına bağlandık.

Gün boyunca liman çok eğlenceliydi. Aslında çok düzgün bir alan. Manevra yapacak yeterince yer var. Derinlik fazla değil, çapayı 3-4 metrelere atıyorsunuz. Ama tüm acemiler bize denk geldi heralde. Epey bağrış çağrış yaşandı. Bir yanımız boş olduğu için biz de dümeni sökmeye cesaret edemedik. Biri çapamızı kaldırıp saçma bir yere bırakırsa acilen çıkmamız gerekirse diye.

Akşamüstü hava da bir nebze serinleyince dümene tekrar giriştik. Öndeki kapağı söktük. Dümenden yekeye giden zinciri gevşetip çıkardık. Bu sayede otopilot motorunu yerine yerleştirebildik. Önce otopilotun zinciri, arkadan dümenin zincirini, bir kaç deneme hatadan sonra, geri taktık. Gerginliklerini ayarlayıp elektrik bağlantılarını da tamamladık. Denemek için açtık. Ve hayret! Çalışıyor. Bir iki ince ayar yaptıktan sonra herşeyi geri topladık. Esas deneme yarın yolda.

Bu gergin işi tamamladıktan sonra kendimize ödül olarak limanın hemen üstünde, eski bir yeldeğirmeninin dibine kurulmuş cafe-bara çıktık. Günbatımı manzarası muhteşem. Birkaç kadeh içki sonrası çakırkeyif olarak Nymphe'ye döndük ve dünden eksik kalan uykumuzu tamamlamak üzere sızdık.