Las Palmas...

ARC’ın çıkışına bir hafta kadar bir süre kaldı. Artık gidip Las Palmas marinanın yanındaki demir alanında beklemeye geçmeye karar veriyoruz. 14 Kasım sabahı gün doğumu ile beraber Pasito Blanco’dan ayrılıyoruz.

Günün ilerleyen saatlerinde güneyli bir rüzgar bekleniyor, ama sabah hiç hava yok. Las Palmas yaklaşık 35 mil mesafede. Motora kuvvet ilerliyoruz.  Dalga da makul bir seviyede, nispeten rahat bir seyir oluyor. Hedefe 15 mil kala rüzgar kuvvetleniyor. Tam kıçımızdan, yaklaşık 15 knotlarda esmeye başlıyor. Ana yelkeni açıp, motoru kapatıyoruz.

Saat 13.00 civarında Las Palmas’a ulaşıyoruz. Etraf yine bekleyen gemilerle dolu. Ama bugün Cumartesi ve farklı olarak onlarca optimist, lazer var etrafta, yarış günü galiba. Etraf çok şenlikli. Bunları izleye izleye giriyoruz limana. Demir alanında var bir 35-40 tekne. Arada bir yer bulup, atıyoruz demirimizi. Marinada yer bulana kadar alargacıyız:) Cem yarın bir deneyecek marina ofisi, bakalım…

Pazar günü kahvaltı sonrası dingiyi indiriyoruz ve Cem marina ofise konuşmaya gidiyor. 10 dakika sonra dönüyor. Benim pek ümidim yok, yani tamam ARC çıkınca yeriniz garanti deseler mutlu olacağım. Cem’i karşılamaya çıkıyorum. "Toparlan, alacaklar bizi hemen!” diyor. Açıkçası pek beklemediğimiz bir durum. Hatta biz en az bir hafta alargada kalacak şekilde hazırlık bile yapmıştık:)  "Yer çok iyi değil ama ARC çıkınca değiştirebileceğimizi söylediler." diyor Cem. Hiç farketmez, hele bir atalım kendimizi marinaya:)

Alarga kısa sürünce kıymete biniyor tabii:) Biraz da teknenin altına bir bakalım marinaya girmeden bahanesiyle atlıyoruz suya. Uzun zamandır girmemiştik, çok iyi geliyor. Bu arada hava 27 derece ve güneşli bir gün. Su biraz serin ama rahatlıkla giriliyor. Teknenin altı biraz kirlenmiş ama süngerleyince kolay çıkıyor. Biraz el atıyoruz ama tamamı vakit alan bir iş. Arada buraya çıkartır tekneyi yaparız diye düşünüyoruz.

Sona toparlanıp giriyoruz marinaya. Artık marinacıyız, niyetimiz bi süre için stabil hayat düzeni. Yarından itibaren sabah yürüyüşleri başlar o zaman:))