Amorgos, Vilakardha koyu

Erken yatınca erken kalktık ve 6:30'da yola çıktık.

Hava durumu öğlene kadar makul bir güneyli rüzgar veriyordu. Bundan yaralanabilmek için erken çıkmaya karar vermiştik zaten. Keza hava öğleden sonra iyice kalacaktı. Ama yine zayıf ve istikarsız bir rüzgar vardı ve yolun tamamını motorla geldik. Öğlene doğru iyice kaldı.

Biraz da denemiş olmak için anayelkeni açtık. Düne göre oldukça iyi ama akşama biraz daha temizleyeceğim.

Toplamda 47.5 mil yolu 7:50 satte gelmişiz. Tamamı motorla.

Amorgos'un kuzeybatı ucundaki Vilakardha koyuna demirledik. Burası normalde kuzeye açık ve sadece günübirlik yüzme molaları için kullanıyorduk. Hava güneyli olduğu için geceyi bu koyda geçireceğiz. 700 metrelere ulaşan kayalıkların arasına sıkışmış muhteşem bir koy. Kuşların yankılanan şarkıları ve keçi sesleri dışında  dünyadan kopmuş gibiyiz.

Yolda bir de bumba freni üzerinde çalışmaya başladım. Bağlantı noktalarına bumba ortada iken karar vermiştik. Oysa kavança freni olarak kullanılacağına göre, bumba neredeyse tam açıkken çalışması gerekecek. Freni bumbanın ortasına asıp, bağlantıyı da yandaki koç boynuzlarına yapınca, bumba açıkken iplerin çekme açısı çok dik kaldı. Kavança sırasında hareket etmeye başlayınca yatay yük gelene kadar epey bir yol almış ve hızlanmış oluyordu.

Öncelikle freni daha ön bir noktaya taşıdım. Bunun için ana yelken iskota donanımında ufak bir değişiklik yapmak gerekti. Bağlantı noktalarını da daha öne, ıstıralya ayaklarına taşıdım. Bu sayede çok daha geniş bir açıda çekeceğiz.

En son olarak da frenin halatını bire üç kuvvetle çekebileceğimi bir palanga ve kilit düzeni kurduk. Artık fren gerginliğini havuzdan ayarlayabileceğiz.