Cala Petra Ruja

Bugün gitmeyi planladığımız Cala Petra Ruja koyu sadece 10 mil kadar kuzeyde. Hava da müsaade edince sabah şafak vakti yola düşmeye gerek kalmadı. Saat 8.00 gibi ayaklandık, deniz, kahve keyfi, sosyal medya, kitap, ufak tefek işler, kahvaltı derken saat 13.00 oldu zaten. Yapacak birşey kalmayınca demir aldık ve düştük yola. Sardinya adasının kuzey doğusundaki Costa Smeralda denilen jet set bölgenin göbeğine doğru ilerlemeye başlıyoruz yani. Proje 1960’larda bölgedeki altı büyük toprak sahibinin bir araya gelmesi ile başlıyor. Bu insanlar sahip oldukları maddi ve diğer güçleri kullanarak burada kendileri için kafalarındaki resmi hayata geçiriyorlar ve tabii sosyetenin göz bebeği oluyor bu bölge. Bölgenin merkezi ise Porto Cervo.

Önce küçük bir not; Dün Aranci koyuna girerken koyun hemen doğusunda küçük bir adacık (Isola di Figarolo)  ile ana kara arasında güzel bir demirleme alanı görmüştük. Ama hem kalabalıktı, hem de bizim market, vb. ihtiyaçlar için karaya çıkmamız gerekiyordu o nedenle yarın çıkarken bir göz atarız demiştik. Bugün çıkışı o aralıktan yaptık. Şehirde bir ihtiyacınız yoksa ve biraz daha az kalabalık bir anını yakaladıysanız burası gerçekten keyifli bir yere benziyor.

Neyse bugün rüzgar yine kuzeyli ama bir miktar daha zayıf. Biz koydan çıkar çıkmaz orsa seyri için açıyoruz yelkenleri. İlk başta fena değil ama sonra azalıyor iyice. Daha yeni açmışız, hemen toplamaya kıyamıyor insan, azıcık oynuyoruz ama yok bana mısın demiyor. Mecbur toplayıp, motora kuvvet devam ediyoruz yola.

Yol İstanbul trafiği gibi, iyon’dan bu yana hareket halinde bu kadar yelkenli/motor yatı bir arada görmemiştik galiba. Hedefe biraz yaklaşınca daha önce adanın güneyi ve doğusu için söylediğimiz "Aaa ne kadar da yelkenci bir ada ve de mütevazi, hiç o heyhullah gibi bir motor yatlardan yok etrafta…" şeklindeki izlenimimizi 180 derece değiştiren bir görüntü ile karşı karşıya kalıyoruz! Görüş alanımızdaki koylarda devasa, apartman büyüklüğünde motor yatlar, şehir hatları vapurlarından hallice trawlerlar ve tabii rüya gibi yelkenlilerle dolu.  Meğer parti buradaymış:)))

Hedeflediğimiz Cala Petra Ruja koyu tıklım tıkış dolu. Kıyıya yakın yerlerde küçük botlar, sonra bizim boyutta tekneler, en dışta da büyükler…abartısız iğne atsan yere düşmeyecek bir kalabalık, tekneden tekneye atlayarak bütün koyu gezebilirsiniz o derece …Burnumuzu sokmamızla çıkarmamız bir oluyor, hemen güneydeki başka bir koya yöneliyoruz. Burası Cala Petra Ruja kadar korunaklı olmasa da kuzey ve batıya kapalı bir koy ve nispeten daha az kalabalık. Demirimizi atıyoruz. Akşam gün batımı ile koyun kalabalığı gayet makul bir seviyeye geliyor. Tekneler sakin, herkes kendi halinde ama koyun batısındaki mekandan  gelen müzikle doluyor gece koy. En azından güzel çalıyor, bir gece için dayanılabilir, çok da şikayetçi değiliz:)

Kısa bir süre için bu kalabalık ve gürültü tolerans sınırlarımız içinde kalsa da pek bize göre değil aslında. Hedefimiz biran önce kendimizi Korsika ile Sardinya arasında yer alan La Maddalena Takımadasına  atmak. Burası "La Maddalena Archipelago National Park and Marine Reserve" olarak geçiyor. Beklentimiz ve ümidimiz buraya göre biraz daha sükunet ve doğal yaşam hakikaten...