Cala Garibaldi

Yan tekneler motorları kapattıktan sonra sakin bir gece geçirdik. Aslında bugün yolumuz çok kısa ama erken yola düşüyoruz. Gün içinde koylara yığılanları gördükten sonra, bugün gideceğimiz yere erken varıp rahat demirlemek istiyoruz. Aynı adanın batı kıyısına geçip dün akşam konaklamış 6 teknenin yanında ferah ferah demirliyoruz. Adanın bu tarafı daha yeşil. Çam ormanı bile var. Sahilde doğa ile uyumlu bir grup da bungalov tarzı yapılar var. Sayıları da epey fazla. Ama kullanılmıyorlar.

Gün boyunca beklendiği üzere onlarca tekne gelip gidiyor. Ama çok rahatsızlık veren bir durum yok. Öyle deli gibi dolaşan jet skiler, diskotek taklidi yapan gezi tekneleri falan olmayınca sadece kalabalık keyif kaçırmıyor.

Gün boyu hafif tempo ufak tefek işler hallediyoruz. Eldeki sebzelerle bir yaz türlüsü  pişirip, fırında ekmek denemesi yapıyoruz. Rengin'in içine kattıkları ile daha çok poğaçaya benziyor. Bizim diyet bir süre yalan olacak.

Dün direk dibinde ana yelken mandarını tutan kilidin çatladığını görmüştüm. Bir kaç yıl önce simetriğindeki cenova kilidi benzer şekilde kırılmıştı. Bu halatlar piyanoya gelmediği için seyir sırasında sorun yaşanınca çözmek kolay olmuyor. Elimizde yedeği yok, ama çatlamış parçayı piyanodaki kilitlerden biriyle degistiriyoruz. Piyanodakinde hem o kadar yük yok, hem de acil bir durumda vinç üzerinde kilitleme şansımız var. Yedeğini bulana kadar bizi idare eder (umuyoruz).

Akşam koy yine top atılmış gibi boşalıyor. Güzel bir güneş batışıyla şarabımızı yudumluyoruz. Burada erken kalkan yol almakla kalmayıp koyda da en güzel yerleri rahat rahat kapıyor. Yarın taktik yine aynı.