Kanaryalar'a geçiş 1. Gün

Saat 10'da "The Rock"ı bordolayarak girdiğimiz Cebelitarık boğazını dört saatte sorunsuz bir şekilde geçtik.

Kanaryalar'a geçiş için bizim, belki de daha çok benim kafamdaki plan nedense Cebelitarık'a gelip burada birkaç gün uygun havayı beklemek ve bu sürede iyice hazırlanmaktı. Ama tanrıyı güldürmek istiyorsan ona planlarından bahset diye bir replik vardı filmin birinde, gerçekten çok doğru laf...o uygun hava bugün gelince apar topar düştük yola. Bu arada hazırlanmak da derken teknik olarak hazırız aslında, teknede gerekli kontroller yapıldı, alışveriş ve erzak  tamam, yemekler pişirildi hepsi dolapta. Daha çok psikolojik olarak kendini hazırlamak galiba kastettiğim, sonuçta ilk okyanus tecrübesi.

Algeioros körfezinin ağzını motor ile direkt geçtik. Epey gemi trafiği vardı ama sanıyoruz normal bir döneme göre çok sakindi. Körfezden önümüze 4 yelkenli daha çıkıyor. Belli ki med-cezir zamanlamasını doğru yapmışız (Ya da hepimiz hatalıyız:).

Körfezi geçtikten sonra ana yelkeni açabiliyoruz. Bir süre motor-yelken devam ediyoruz. Rüzgar iyice oturunca motoru kapatıyoruz. Terife'ye doğru sular biraz karışıyor ama çok rahatsız edici değil. Terife'yi geçince bir 5 mil daha batıya doğru devam edebilmek için kavança atıyoruz. Boğazın hunisini geçince deniz de rahatlıyor.

Boğaz geçişi sıkıntısızdı, yer yer akıntı, dalga karışıklıklar olsa da bir sorun yaşamadan geçtik. Gemi trafiği gayet rahat ve düzenli geldi bize, muhtemelen standart altı bir yoğunluk var covid nedeniyle diye düşünüyoruz. Bu arada boğazın başından neredeyse sonuna kadar  bir yunus kafilesi eşlik etti Nypmhe'e. İlk girerken görmüştük, sonra yok oldular, sonlara doğru tekrar gösterdiler  kendilerini. Bu sene seyirde galiba hiç görmemiştik yunusları, moral oldu. Suyun altında da bayağı bir sürek ağı var anlaşılan, havaya zıplayan bir kaç tane de balık gördük. Derya kuzusu hakikaten, okyanusa yaklaştıkça herşey büyüyor galiba.

Saat 14:00'da bir kavança daha atıp esas rotaya giriyoruz. Bu gemi rotasını kesmek de demek. Ama kaç saattir yoğunluğu dikkatimizi çeken hat bir anda boşalıyor. Sanki biz geçelim diye birisi kırmızı ışık yaktı. Boğazı yakın geçtiğimiz diğer yelkenlilerin hepsi kuzeye yöneliyor. Biraz üzülüyoruz. Yakın rotada seyreden tekneler hoş olurdu.

Trafik hattını geçerken bir süre cenovayı da açıp güney yönde ilerlemiştik. Ama biraz batılı gitmek istediğimiz için tekrar tek anayelken pupa konfigürasyonuna dönüyoruz. Fas kıyılarına çok yakın gitmek istemiyoruz. Hem balıkçı ağları ve tekneleriyle ilgili duyduklarımız, hem de hava beklentileri biraz karadan uzaklaşmayı makul kılıyor. Sadece anayelkenle dahi 5 saatte ortalama 6,5 knot ile gidiyoruz.

Boğazdan saat 14.00 civarı çıktık. Rüzgar kuzeydoğu yönünden ortalama 20-22 knotlarda esiyor, arada cenova ile oynasak da ağırlıklı ana yelken ile keyifli bir pupa seyrindeyiz. Dalgalar da makul şu ana kadar. Bunları da seyir esnasında yazıyoruz, yani epey rahat tekne :) İlerleyen saatlerde biraz daha kuvvetlenecek gibi, gün batımında bir camadan vuralım diye karar veriyoruz, ne olur ne olmaz. Bu arada bu seyir öncesi ufak bir meteoroloji, strateji danışma, takip grubu oluşturdu Cem. Sağolsunlar bu konuda bilgisine, tecrübesine güvendiğimiz dostlarımız kırmadılar ricamızı, destek oluyorlar bize yolda. Şu ana kadar tahminler ve tavsiyeler şahane iş gördü, buradan tekrar teşekkür ediyoruz kendilerine. Herşeyden önemlisi bu yolda yalnız olmadığını bilmek muazzam bir his:)

Saat 19:00'a kadar durum böyle. Az önce yola çıkmadan pişirdiğimiz nefis kıymalı sebze yemeğini yedik. Gerçekten insanın moralini arttırıyor. Önümüzdeki 5-6 saat için rotamızda biraz sert rüzgar beklentisi var. Sabahtan beri bakıyoruz. Solundan geçsek? Karaya çok yakın kalırız, gece gece sevimsiz. Hem ertesi gün rüzgarsız alana düşme riski var. Sağından geçsek? O kadar ekstra yol yapmaya değmez. İyisi mi bastıralım, hızlı gidersek zaten rüzgarlı alanın çoğunu kuvvetlenmeden geçmiş oluruz. Şu ana kadar bu plan iyi gidiyor. Birazdan güneş batmadan yelkeni de küçültür iyice rahatlarız. Hava dediğimiz de, yanlış anlaşılmasın, fırtına filan beklemiyoruz. En fazla 25-30 tahmin ediliyordu.