Gairo Koyu

8:00 gibi kalkıp hemen demir alıyoruz. Keyifsiz bir geceydi. Rüzgar hafif batıya döndü ama dalgalar güneyden gelmeye devam etti. Bordadan alınca çok pis sallanıyoruz. Tehlikeli filan değil ama tatsız.

Önce marinaya girip mazot alacağız. Yakıt iskelesine yanaştığımızda şok! Litresi 1.80 Euro. Türk Lirasına çevirmeden bile yeterince korkunç. Sicilyada yol üstü istasyonda 1.25, marinada 1.49 idi, eyvallah demiştik. Aynı ülke içinde bu kadar fark olması çok garip. Ortalıkta çok büyük motor yat olmamasının bir sebebi bu olabilir.

Yakıt alımı sonrası burnu dönüp kuzeye tırmanmaya başlıyoruz. Yolumuz 40 mil. Rüzgar oturana kadar 10 mil kadar motorla yol alıyoruz. Sonra anayelken ve balonumuzu açıyoruz. Bazen azalarak bazen çoğalarak, bazen kafayı açarak bazen hedefe yönelerek saatlerce götürüyor bizi. Bugüne kadar yaptığımız en keyifli seyirlerden biri. Hedefe 5 mil kala artık hızımız 2 knotun da altına inince motora kuvvet koya giriyoruz.

Burası güneye kapalı bir koy. Deniz gūzel, etraf kayalık ve yeşillik. Koyun güney batısında ufak bir plaj var. Geldiğimiz saat itibariyle çok kalabalık değildi, gün batımı sonrasında ise plaj tamamen boşaldı, koyda da biz dahil üç yelkenli kaldı yalnızca. Tahminler yine hava kalsa da dalganın güneyden devam edeceğini öngörüyordu. Evet, dünkü rahatsızlıktan sonra artık dalga durumuna da bakmaya başladık. Bunu yazdığım saatlerde her ikisi de kuzey batıya dönmüş durumda. Olsun, aynı yönden gelsinler de...

Salı günü adanın kuzeyinde sert hava bekleniyor. Kanalda 40+ knot rüzgarlar gösteriyor. O yüzden yarın çok fazla yol almayacağız. 12 mil mesafede korunaklı bir koy gözüküyor. Arbatax kabasının hemen yanında. Sert havayı orada geçirmeyi planlıyoruz.