Paliostafida, Kefolonya

Ölü dalgalar nedeni ile Agios Nikolaus’un keyfini sürmemiz pek mümkün olamadı maalesef. Buradaki ikinci gecemizi hemen kasabanın önünde alargada geçirdik, keza limana yanaşsak bile sallantıdan dolayı karaya inmek neredeyse imkansız. Sabah sekiz gibi ayaktaydık. Kefalonia için yola çıkıp çıkmama konusunda henüz çok net bir kararımız yoktu. Açıkçası ben hava durumundan dolayı geç vakit veya ertesi gün çıkmaya meğilli idim. Ama sabah soluganlardan dolayı kahve keyfi bile çekilmez olunca Cem’in “Dışarısı o kadar da kötü değil, çıkalım buradan." önerisine balıklama atladım. Tekneyi hızlıca neta edip saat 9.00  gibi demir aldık. Kefalonia adası için ilk hedefimiz adanın güneyinde yer alan Pessada’ya yakın bir koy, yaklaşık 15 millik bir mesafe.  Zakhintos’un kuzey burnunun gölgesinden çıkana kadar bir kaç mil motor ile yol aldık, sonra baktık rüzgar apazdan güzel geliyor açtık yelkenlerimizi. Ortalama 17-18 knot civarında bir rüzgar var, ama sağanaklarda 25 knotları görebiliyor hava. İlerledikçe sağanakların da etkisi ile dalgalar büyüdü ve yolun bir kısmı dalgalardan dolayı biraz zorlu geçti. Ama olsun, özlemişiz yelken yapmayı, ikimizin de keyfi yerinde:)

Saat 11.30 civarı hedefe vardık ama çok korunaklı gelmedi gözümüze. Dün neredeyse tüm günü ve geceyi sallanarak geçirdiğimizden en azından bu gece daha sakin ve huzurlu bir uyku çekmek niyetimiz. Adada görmeyi planladığımız yerlerden birisi olan ve adanın doğusunda yer alan Sami’ye mi dönsek diye bir düşündük ama bu yaklaşık 30 millik bir yolu kafadan gelecek bir rüzgar altında katetmek anlamına geldiğinden yönümüzü adanın batısında yer alan yaklaşık 12 mil mesafedeki Argostoli kasabasına çevirdik. Yolda kasabaya dönen burnun hemen başlangıcında sevimli bir koy dikkatimizi çekti. Aklımız hala alargada sakin bir gece geçirmekte olduğundan zaten gözümüz sürekli kıyıyı tarayarak ilerlemekteydik. Haritada Paliostafida Beach olarak görünen bu yer ıssız değil, iki üç tane kumsal, oteller, evler ama insanı boğmayan bir kalabalık. Koyun etrafı tamamen yeşil, çam kokuyor. Su derin değil, berrak. Yaklaşık dört metreye attık demirimizi. İstanbul, ardından Zakhintos ana liman, bol soluganlı Agios Nikolaus derken burası bize iyi geldi. Özellikle gün batımını izlerken iyi ki dedirtti.