Kanaryalar'a geçiş 2. Gün

Gece rahat geçti. 12-3 nöbeti bende, 3-6 Cem'de. Hem gece, hem de gündüz epey bir gemi trafiği var. Akdeniz'de  tek bir gemi gördüğümüz bir gecelik geçişlerden sonra burası bayağı hareketli. Ama akış düzenli bir rotadan ve takibi kolay. Germiyor insanı. Hatta bir süre sonra sıradaki şeklinde beklemeye başlıyorsunuz. Hava ve dalgalar  nispeten makul olduğu için ikimiz de havuzlukta geçiriyoruz nöbeti, gece ayazı hissettiriyor kendini ama. Tulumlar, montlar ve bereler giyiliyor. Sabah güneş kendini gösterince ısınmaya başlıyor hava. Sabah herşey yolunda derken benim migren tutuyor. Hisseder hissetmez ilaç almama rağmen maalesef bütün günü beni yatırıyor. Cem tek başına üstleniyor tüm günü. Akşam üçüncü ağrı kesici sonrası ancak kendime geliyorum. Neyseki çok sık yaşanan bir durum değil, muhtemel iki günün yorgunluğu ve biraz da okyanus stresi fazla geldi. Nispeten uzunca geçişler için uygulamaya çalışltığımız bazı prensipler var; aç kalmayacaksın, enerjini yüksek tutacak yiyecekler serbest, hava sertlemeye meyilli ise özellikle hava karardıktan sonra camadanı geciktirmeyeceksin, üşümeyeceksin, kuru kalacaksın ve mümkünse seyire dinlenmiş başlayacaksın. Bu sefer  bu sonuncuyu  uygulayamadım tam olarak galiba ve vücut hemen tepki verdi. Hepsi bir tecrübe işte:)

Beklenen nispeten kuvvetli hava gece yarısından sonra geliyor, biz de ana yelkeni küçültüyoruz. Bu aksiyon dışında gece rahat geçiyor. İlk 24 saat 151 mil yol yapmışız. Sabah rüzgar hafifliyor ve kuzeybatıya dönüyor. Apazdan almaya başlıyoruz. Cenovayı da açınca 7 knotların üzerine çıkıyor Nymphe. Ama dalgalar da yandan geldiği için dünkü rahatlık yok. Saat 15'den sonra rüzgar açısı da hızı da çok güzel bir aralığa oturuyor. 3 saat boyunca 25 mil yol, ortalama 8.3 knot hız, kaydediyoruz. Yarışçı arkadaşlar burun kıvırabilir, ama bizim ölçekte bir gezi teknesi için güzel rakamlar. Gün batarken tedbiren anayelkeni küçültüyoruz. Tahminler geceyarısından itbaren rüzgarın düşeceği şeklinde. Bakalım bizi kaç saat daha taşıyacak, ne zaman motora muhtaç kalacağız.