Ayamonte

Portekiz tarafında Vila Real de Santo António, İspanya tarafında Ayamonte şehirleri. Birbirlerininden bu kadar farklı olabilirler!

İlk önce Portekiz tarafının önüne demir atıp karaya çıkıyoruz.

Santo Antonio, Aveiro'daki veba salgınından kurtulan balıkçılar için 1774'de kurulmuş. Ve 1755' de büyük deprem sonrası yeniden Lisbon'a benzer bir planda inşaa edilmiş. Bu nedenle şehir planı ve bina tipi olarak bir miktar Lisbon'a benzetiliyor ve müthiş düzenli gözüken bir şehir. Tüm caddeler gönyesinde, binalar muntazam vs... Günümüzde bir bölgesini trafiğe kapatıp keyifli bir ortam yaratmışlar. Meydanda kurulu sahne de akşamları canlı gösterilerin habercisi. Biraz dolaşıp büyükçe bir marketten de alışveriş yapıp Nymphe'ye dönüyoruz. Limanın hemen yanında bir de karavan park alanı dikkatimizi çekiyor. Bazıları bildiğimiz klasik karavan veya motokaravan. Ama acayip aletler de var. Otobüsten ve tırdan bozmalar. Metrekare olarak Nymphe'den büyükler. Ama bu sıcakta hiç çekici gelmediler!

Demir alıp karşı kıyıdaki Ayamonte kasabasının önüne geçiyoruz. Aslında iki kıyı arası botla gidip gelinecek mesafe, ama akıntı, artan rüzgar ve kanaldaki yoğun tekne trafiği... Bot mesafesini azaltalım. Bu arada buradaki alarga alanında Culatra'da gördüğümüz Alman bir tekne ile karşılaşıyoruz. Sahibi Karayipli. Culatra'da bizim bayrağı gördüğünde "Merhaba arkadaş, nasılsın!!!" diye bağırmıştı bize, o zaman tanışıklık oluşmuştu. Marinadaki bot bağlama durumunu sormak için Cem bir ara yanına gittiğinde alargadaki diğer Fransız teknenin botunun dün gece çalındığını öğreniyoruz. Gece suda gelip ipleri kesip götürmüşler botu. Bizim arkadaş uyarıyor "Aman ha bırakmayın botunuzu suda!" diye.

Karşı kıyı ile kıyaslandığında Ayamonte çok daha eski bir görüntüde. Dar ve kıvırlan sokaklar, ufak binalar, minik restoranlar, meydanlar... Burada daha fazla vakit geçiriyoruz.

İki gece alargada kaldıktan sonra artık yol alma vaktinin geldiğine karar veriyoruz. Uzun süredir çok rahat takılıyoruz. Hava durumu hep iyiydi. Ama amacımız Eylül başında Fas'ta olmak. Arada görmek istediğimiz yerler de var. Biraz yol alsak iyi olur. Ters bir havaya denk gelip bir yerde uzun süre takılırsak, emniyet payımız olsun.

Yarın hedefimiz Huelva, bu bögeye ismini veren şehir.