Praia do Zavial

14 Temmuz Cuma sabahı 8:15 gibi hareketleniyoruz. Marina benzincisi 8:30 'da açıyor, ticari çalışan tekneler kalabalık yaratmadan limandan çıkmak istiyoruz. Telsizle rica edip köprüyü açtırıyoruz. Yanaşıp mazotumuzu dolduruyoruz. Gelişte çok yakmadık, ama depo dolu olsun. Liman / alarga programı yaparken esneklik sağlıyor.

Nehir ağzından çıkar çıkmaz bir mil mesafedeki Piadade burnuna yöneliyoruz. Bu burun ve çevresi Lagos'un meşhur deniz mağaralarını barındırıyor. Güzel bir noktaya demir atıp ertelediğimiz sabah kahvesi keyfimizi yapıyoruz. Az sonra gezi tekneleri gelmeye başlıyor ama şikayet edildiği kadar rahatsızlık yaratmıyor. Biraz daha kalıp kahvaltımızı yapıyoruz.

He he... Bizim biraz farklı bir yemek düzenimiz var. Geç kahvaltı ve erken akşam yemeği, iki öğün takılıyoruz. Bu saatler de marinaya girip çıkan gezi teknelerinin saatlerine denk geliyordu. Yani ekipleri süreki bizi yiyip içerken görüyordu. Bu sefer de bu koya geldiklerinde yine biz ve yine yiyoruz!

Biraz daha takıldıktan sonra demir alıp Sagres burnuna doğru yola düşüyoruz. Rüzgar önce kafadan. Sonra biraz dönüyor, ama bu sefer de yol azaldığı için yelkene üşeniyoruz. Sagres öncesi bir iki yere daha bakacağız. Beğenirsek kalırız. Önce haritalardan bakıp beğendiğim Ingrina koyuna gidiyoruz. Güzel ama çok dar ve sığ. Fazla içeri giremeyiz, rüzgar dönerse sıkıntı. Girerken dikkatimizi çeken bir önceki koya dönüyoruz.  Zavial plajı. Batısında denize doğru uzanan büyük kaya bloğu dalgayı epey kesiyor. Zaten Sagres de benzer yapı, biraz daha büyüğü. Gelgiti de hesaplayarak girebildiğimiz kadar girip demir atıyoruz.

Üç gece burada kalıyoruz. Bizden başka tekne yok. Sadece ikinci gece, belli ki uzun yoldan gelen bir tekne günbatımında demir atıyor. Sabah da kalkar kalkmaz yollarına devam ediyorlar. Plaj da keyifli gözüküyor. Büyük kasabalara uzak olduğu için kalabalık değil. Ama ufak restoranı, kimseyi taciz etmeyen şezlongcusu, arayacağınız herşey var.

Pazar rüzgar biraz sertliyor. Dalga yok, dip kum çapa iyi tutmuş. Tedirgin edici bir durum yok. Çok rahatsız da değil. Ama önümüzdeki günlerde de aynı durum devam edecek. Lagos'un doğusunda ise çok daha sakin bölgeler var. Bugün mü gitsek diye düşünüyoruz, ama sevdik burayı. Bir gece daha sallanıp, Pazartesi doğuya devam etmeye karar veriyoruz.

Ve gece... Kadın voleybol takımımız Uluslar Liginde Dünya şampiyonu oluyor! Büyük keyif! Sallansak da mutlu ve rahat bir uyku uyuyacağız sayelerinde:)