Terceira'ya Geçiş

Rahat ve hızlı bir geçiş oldu. Hatta tahminimizden hızlı gidince limana gece girmemek için Nymphe'yi epey yavaşlatmamız gerekti.

Salı sabah kahvesi sonrası işlemler için liman başkanlığına gidiyoruz. Eski limandaki. Aslında dün marina ile işlerimizi hallettik, ama burdakiler illa liman başkanlığından da çıkış alınmasını istiyorlar. Hemen yandaki adaya gidiyor olsanız dahi. İşlemler 5 dakika bile sürmüyor. Çıkış kağıdımızı alıp tekneye dönüyoruz. Bir yandan tekneyi hazırlayıp bir yandan da kahvaltımızı yapıyoruz.

Yolumuz 90 mil. Sabah ne kadar erken çıkarsak çıkalım, gündüz gözüyle ulaşmamız zor gözüküyor. Zaten uzun yola sabah çok erken çıkmayı da sevmiyoruz. O yüzden öğlen çıkıp ertesi sabah varmayı hedefliyoruz. Gece rüzgarın hafiflemesi beklendiği için 12:00 gibi çıkalım diyoruz. Sallana sallana gideriz.

Halatları çözdükten sonra güverteyi neta etme işini liman içinde dolaşırken hallediyoruz. Dışarda kuzucuklar oluşmaya başladı. Limandan çıkar çıkmaz anayelkeni açıp güzel bir pupa açısında seyre başlıyoruz. Adanın ilk burnunu kurtarınca bir kavança ile hedefe dönüyoruz. Adanın batı ucundan açık denize çıkınca rüzgar biraz hafifliyor ve yönü dönüyor. Cenovayı da açıyoruz ve hedefin biraz doğusuna seyretmeye başlıyoruz. Kısa sürede hızımız 6.5-7 knot aralığına oturuyor. Hem hızımız hem açımız seyir öncesi kullandığımız simülasyon programının tahmininden iyi gözüküyor. Rahatımız da yerinde. Gün boyu bu rotayı koruyoruz. Hedefin biraz üzerindeyiz, ama VMG'miz çok iyi.

Simülatöre kalsa tamamını cenova ile geniş apazda götürüp, geniş bir kavança attırtacak bize. Belki balon veya büyük cenova ile daha hızlı bir seyir olur. Ama bizim için değil. Güneş battıktan bir süre sonra, hedef artık tam rüzgar altımızda kaldığında, cenovayı kapayıp iğneciğe dönüyoruz. Nymphe'nin performansı şaşırtıyor. Sadece anayelken ile 13-14 knot rüzgarda 5 knot'un altına inmiyor. Volta atsak da VMG'mi bu kadar olmayacak. Böyle devam ediyoruz.

Ama sorunumuz var. Fazla hızlı gidiyoruz! Hesaplar sabah 3-4 gibi varacağımızı gösteriyor. Gittiğimiz yerde büyükçe bir liman içinde alarga alanına demir atacağız. Üstelik okuduklarımız bu havalarda alarga bölgesinin solugan aldığını söylüyor. (Yarın dönecek hava. Bir gece sallanmayı göze aldık.) Ay da yok. Karanlıkta girmek istemediğimizden bir noktada ana yelkeni küçültmeye başlıyoruz. Bir camadan.. İki camadan... Üç... Dört... He he.. Sarma anayelken sevmeleyenlere selam olsun. İstediğimiz kadar küçültebiliyoruz. Ve anca istediğimiz 3 knot hıza düşebiliyoruz. Öyle aşırı bir hava filan yok. Nymphe'nin gidesi var sadece!

Hızımız da düşünce nöbetleri iyice gevşetip rahat bir şekilde adaya ulaşıyoruz. Sadece son saat bir kaç tane balıkçı görüş menzilinden geçiyor. Bir de rotamız üzerine demirlemiş bir balıkçının nispeten yakınından geçiyoruz. Sabah 6'yı az geçe limana giriyoruz. Alarga bölgesinde tahminimizden çok tekne var. Aralarında rahat bir yere demirliyoruz. Ortalığı neta edip resmi işlere başlamadan birkaç saat daha uyuyoruz.

Evet, burada da resmi işler olacak. Sao Miguel adasında covid vakası çok olduğu için oraya kırmızı bölge muamelesi yapıyorlar. Yani yeniden test olacağız. Limanı arayıp bilgi istiyoruz. Az sonra bir kayıkla gelip birer form doldurtuyorlar. Testin ne zaman olacağı belli değil. Burası adanın ikincil limanı. Zaten bizim de acelemiz yok. Alarga alanı gayet keyifli. Özlemişiz. Belki hava iyice azaldığı için, doğu rüzgarlarında olduğu söylenen dalgalar yok. Rahatımız yerinde yani. Birkaç saat sonra telsizden seslenip, testin ertesi gün öğleden sonra olacağını söylüyorlar. Bizce hiç sakıncası yok.