Santa Maria Adası

Test sonuçları Cuma günü çıktı, negatif. Bizi D pontonuna aldılar, bize kalsa karantina iskelesi de gayet rahattı ama bu iskeleyi yeni gelecekler için boş tutmak istiyorlar. Neyse zaten küçük bir marina, en uzağa da bağlansanız çok sorun değil, kaldı ki en uzakta da değiliz:)

Bağlandıktan biraz sonra birileri sesleniyor. Kafamızı uzatıyoruz, taa geçen Eylül Las Palmas'a ilk indiğimizde alarga alanında karşılaştığımız İrlandalı-Alman bir çift. Akşama bizde bira için sözleşiyoruz hemen. Çok fazla tekne olsa da rotalar benzer olduğundan mutlaka biryerlerde tanıdık birileriyle rastlaşma imkanı var buralarda. Bir de Türk bayraklı tekne olunca daha da akılda kalıcı oluyor galiba. Özellikle biraz daha ileri yaş gezgin camianın genelde bir Türkiye, hatta bazen Göcek geçmişi olabiliyor. Onlar hemen gelip anlatıyorlar; 20 sene önce ordaydım, 30 sene önce geldim, Göcek nasıl, Marmaris nasıl... Hepsine cevabımız aynı, belki de en güzel zamanlarında gelmişsiniz, çok şanslısınız!

Santa Maria, Azorların en güneydoğu ucundaki minik bir ada. Ama ilk oluşan, ilk keşfedilip yerleşilen ada da burası. Ana kasaba Vila Do Porto. Kasaba marinanın biraz tepesinde vadi boyunca kuzeye doğru uzanıyor. Marinadan buraya çıkmak için kısa ama dikçe bir yokuş tırmanmak gerekiyor. Arabalar için ayrı bir yol da var. Biz ilk keşif için çıktığımızda hava kapalı, yağış da var hafif, o nedenle ortalık çok sakin. Kutu gibi evler, sade sokaklar... çok egzantrik değil ama tatlı bir yere benziyor. İlk keşifleri yapıp, market nerede, manav var mı... dönüyoruz tekneye. Akşama Aideen ve Peter geliyorlar. Onlar 20 yılı aşkın bir süredir bu şekilde yaşıyorlarmış, çok güzel ahşap bir tekneleri var ve neredeyse tüm dünyayı dolaşmışlar. Zaman zaman bu işten ekmek de yemişler, alıp satmalar, vb. Konuşurken Aideen'in covid aşısını burada olduğunu öğreniyoruz. Adada herkesi aşıladıklarını, bizim de gidip olabileceğimizi söylüyorlar. Bu konuyu daha önce Madeira'da araştırmıştık, ama biraz zaman alacak ve zahmetli olacak gibi geldiğinden vazgeçmiştik açıkçası. Durum böyle olunca, Pazartesi ilk iş hemen kasabanın güney ucundaki itfaiye binasına yollanıyoruz. Aşılamayı itfaiye binalarında yapıyorlar, hatta arkasına ilave büyük çadırlar kurmuşlar. Hiç sorun çıkmıyor, çadırda kaydımızı oluşturuyorlar ve hop aşımızı olabiliyoruz:) Olası alerjik tepkiler için aşı sonrası yarım saat  bir hangarda bekletip, salıyorlar bizi. Bayaa seviniyoruz bu olaya. İkinci doz için bir kağıt da veriyorlar elimize. Muhtemel burada beklemeyeceğiz, artık başka adalarda bakacağız duruma.

Burası oldukça küçük bir ada. Araba kiralayıp gezsek mi diye bir bakınırken adadaki güzel yürüyüş rotalarını görünce araba fikrinden vazgeçiyoruz. İlk yürüyüşü Vila do Porto kasabasından yani adanın güney doğusundan güney batısına doğru yapıyoruz. Neredeyse bütün yolu etkileyici bir manzara eşliğinde yürüyorsunuz. Zor bir parkur da değil, git gel yaklaşık 13 km. İlk yürüyüşten memnun kalınca (artık biraz da antremanlı sayılırız)  ikinciye biraz daha zorlu bir parkur seçiyoruz. Bu sefer yaklaşık 15 km, adanın en yüksek yeri olan Pico Alto'yu aşarak neredeyse kuzey batı noktasına uzanan bir rota. Özellikle iniş kısmı dizleri biraz zorlasa da hiç pişman olmuyoruz. Büyüleyici bir orman içinde geçiyor yürüyüşün çoğu, sonra da çayırlar, adeta Jane Austen romanlarından fırlamış köyler... yorgun ama mutluyuz.

Bu arada Azorlara dışarıdan geliyorsanız ve 6 günden fazla kalacaksanız ikinci bir covid testi istiyorlar. İlk test daha önce bahsettiğimiz gibi marinada karantina alanında yapılıyor, ikinci testi ise gidip hastanede yaptırıyorsunuz. Hastanede sistem şahane, yine test için ayrı bir çadır kurulmuş. Bir insan sırası, bir de araba sırası var. Drive through retoranlar gibi arabadan hiç inmeden test olabiliyorsunuz yani. İkinci testin sonucu da negatif çıkınca artık diğer adalara yolculuk serbest. Bu arada söylemeye gerek yok ama testlerin hepsi ücretsiz! Ne kadar doğru bilmiyorum ama şöyle bir şey de okudum Azorlar için; eğer uçakla geliyorsanız ve testinizi gelmeden yaptırdıysanız size burada balina izleme turları gibi turistik aktivitelerde kullanabileceğiniz EUR 35 değerinde bir kupon veriyorlar!

Test işlerini bu küçük adada halletmek rahat oldu. Bir sonraki hedefimiz Sao Miguel en büyük ada ve gideceğimiz marinanın bulunduğu Ponta Delgada Azorların başkenti olarak geçiyor keza. Şimdi rahat rahat dolanabileceğiz diye umuyoruz etrafta...

Geolocation

36.942852172545, -25.148527555489

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.