Santa Maria'ya dönüş 2022

Kışlamak üzere Santa Maria adasına dönme zamanımız gelmişti. Geçen sene yer kalmaz endişesi işe biraz erkence dönmüştük. Artık limandakileri iyi tanıdığımız için bu sene öyle bir acelemiz yok, ama bir yanda o güzel adada da biraz vakit geçirmek istiyoruz. İyi dostlarımız var orada da... Ama gel gör ki, hava bizle aynı fikirde değil. Epey sert bir iki sistem geçiyor üzerimizden. Arada da kafadan esiyor. Hatta biraz dayak yemeyi göze alıp çıkmaya niyetlendiğimiz bir sabah, erken kalktığımızda tekrar bie değerlendirme yapıp yatağa döndük. 200 millik bir mesafe, ama kovalayan yokken niye acı çekelim?

Nihayet uygun bir hava belirince marinadan ayrılıyoruz. Mükemmel değil, ikinci yarıda muhtemelen rüzgar azalacak ve sonunu motorla gideceğiz. Ama bunu da kaçırmayalım, arkadan ne geleceği belli değil.

Marina'dan çıkınca normal rotamız Pico adasının güneyinden gitmekti. Ama önceki havalardan kalan sağlam dalgalar bizi karşılıyor. Başa çıkılmayacak birşey değil, ama ilk gün yıpranırsak, sonrası çok keyifsiz olacak. Pico'nun kuzeyinden dolanmaya karar veriyoruz. İyi de oluyor. Rüzgarsız kalma endişemiz gerçekleşmiyor. Pico ve Sao Jorge arasındaki kanaldan keyifli bir seyirle çıkıyoruz.

Akşama doğru rüzgar beklendiği şekilde azalmaya başlıyor. Cenovayı kapayıp, anayelken ve motorla devam ediyoruz. Gece sakin geçiyor. Sabah Sao Miguel yakınlarından geçerken balıkçılara karşı vardiyayı biraz daha sıkılaştırıyoruz, malum bunlar AIS açmıyorlar. Ama hiç bir tekne görmeden akşamüstü Santa Maria adasındaki Villa do Porto limanına ulaşıyoruz. Tahmin ettiğimiz gibi, marina ofiste kimse kalmamış, ama artık buranın yerlisi sayılırız, beğendiğimiz bir boşluğa girip bağlanıyoruz.

Önümüzdeki birkaç hafta hem adanın keyfini sürmek, hem de Nymphe'yi kışlamaya hazırlamakla geçiyor. İşleri çok hafiften alıyoruz. Ağır ağır... Çok ahım şahım bir iş de yok. Adet yerini bulsun diye yelkenleri yıka, ipleri yıka, sökülebilenleri sök kaldır, tenteleri kaldır, su yapıcıyı turşula (valla öyle deniyor, uzun süre kullanmayacağın zaman bakteriler üremesin diye ilaçlanıyor) Bu sene tekneye sahip çıkacak firma ile nem alıcıyı en başından kiralama konusunda da anlaştık. Günde üç saat çalışacak şekilde bir de timer ayarladık.

Bir yandan buraları bırakmak üzüyor, ama bir yandan da özlediğimiz aile ve dostalara kavuşma heyecanı...