Gran Canaria

Bağlandığımız  Pasito Blanco marina çok büyük değil. Zaten klüp olarak geçiyor ama dışarıdan ziyaretçi kabul ediyorlar. Kasaba ise birkaç yazlık site ve kocaman bir golf arazisinden oluşuyor. Zaten evlerinin çoğunun önünde bir golf arabası duruyor. Marinanın restoranı, küçükten biraz hallice bir market ve ufak bir plaj dışında bir faaliyet yok gördüğümüz kadarıyla etrafta. Daha  önce yazdığımız gibi Las Palmas marina için beklemek üzere bir hafta kadar buradayız. Ama hazır vakit varken ve etrafta yapacak pek birşey yokken araba kiralayıp adayı buradan gezmeye karar veriyoruz. İki gün yeter gibi sanki, gerekirse uzatırız diye düşünüyoruz.

Bu ada da La Gomera gibi limon sıkacağı formunda. Bazı dağ yolları ve vadiler göz alıcı hakikaten. Ama Tenerife ya da La Gomera’da bizi iyi anlamda şaşırtan doğa, yeşillik burada yok maalesef. Daha bir çorak görünümlü Gran Canaria.

İlk gün dağ yollarına vuruyoruz yine kendimizi:)  İlk hedef Roque Nublo denilen volkanik bir kaya. Kayanın kendisi 67 metre yüksekliğinde, bulunduğu nokta ise 1813 metrede. Adanın üçüncü yüksek noktası. Çam ormanlarının içinden geçen keyifli bir yürüyüş rotası yapmışlar. Kaya etkileyici ama bulunduğu yerdeki manzara daha çok cezbediyor bizi. Şansımıza Teide bugün de saklamamış kendini:) Buradan sonra tepelerde birkaç manzara noktasında daha mola vererek sahile, adanın ikinci büyük şehri olan Maspolamas’a doğru inişe geçiyoruz. Maspolamas ve etrafını anlatmak gerekirse üç kelime yeterli; alabildiğince kumsal, alabildiğince bina, alabildiğince otel!!! Meşhur Maspolmas Dune denilen biraz çölü andıran kumsal da burada. İncecik sarı kumdan tepeler güzel görüntü veriyor hakikaten. Kite surfçülerin favori yerlerinden birisi galiba. Rüzgardan dolayı biraz ızdıraplı yalnız yürümek. Kum doluyor her yanınıza.

İkinci gün bulunduğumuz yerin biraz batısındaki iki marina hakkında fikir edinmek için sahilden batıya ilerliyoruz. İlk durak Puerto Rico. Buranın da Maspolamas’dan geri kalır yanı yok. Koya açılan tüm vadi otel ve bina ile dolmuş. Las Palmas’da yer bulamazsak kışlama yeri alternatifi olabilir mi diye de görmek istemiştik burayı aslında. Çok cazip gelmedi bu haliyle. Buradan eski balıkçı kasabası olarak da geçen Puerto Mogan’a geçiyoruz. Balıkçı kasabası hali pek kalmamış artık buranın da maalesef…Yine de cepte bir alternatif olarak dursun diye gidip marinadan bilgi alıyoruz. Umarız hiç ihtiyacımız olmaz!!! Sonra geze geze adayı bir tam tur dönüyoruz. Yolda Las Palmas’a uğrayıp marinanın yanındaki demir alanına bir göz atıyoruz. Biz buradayken taş çatlasa 10-15 tekne bulunan alanda şu anda en az 45-50 tekne var. Biraz moral bozucu tabii. Acaba kaç tanesi ARC çıkışı marinada yer bulmak için bekliyor bunların? Gelip şansımız deneyeceğiz biz de, yapacak birşey yok...